CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

6 Temmuz 2008 Pazar

7 ayım doldu

7 aylık oldum



Aylar daha mı hızlı geçmeye başladı, yoksa yaz mevsimi mi böyle hissettiriyor bilemiyorum ama haziran ayı nasıl geçti, nasıl bitti anlamadım-anlamadık.

Koskoca bir ay geçer de bizim bıcır gelişmez mi :)

Bu ayın en "önemli olayı" diyebileceğim bir gelişme yaşamadık. Geçen ay yaşadığımız gelişmeler biraz daha belirginleşti diyebilirim.

7. ayın ilk günlerini yaşadığımız şu günlerde geçen ay yaşadıklarımızı kısaca şöyle özetleyebiliriz:

5 buçukuncu ayda çıkan ilk dişi altıncı aya girmeden çıkan ikinci diş takip edince Efe Deniz'in katı gıdalarla olan ilişkisi güçlendi. Özellikle makarnayla yaşadığı aşk seyredilmeye değer. Ağzına aldığı uzun makarnanın bir kısmını kemirdikten sonra kalanını öyle bir "hüppp" diye çekiyor ki Tarkan'ın şarkısına klip bile olabilir :)

Mmmm makarnaaaa!!!


Ve sanırım üst dişler yolda ki eline ne geçirirse hala dişlerini kaşımak için kullanıyor.

Bakınız şekil 1A.




Şekil 1A



Bu ay tam bir keşif ayı oldu. Herşey, ama gördüğü,duyduğu herşey ilgisini çeker oldu. Balkonda oturuken duyduğu kuş seslerini takip etmesi, aşağıdan geçen tanıdıklara gülümseyip heyecanlanması, renkli renksiz her nesneyi eline alıp önce sallayıp, sonra vurarak test etmesi ve tadına bakmaya çalışması bu ay iyice arttı.

Öyle ki hayatı böyle keşfetmeye başlaması gündüz uykularına direnmesine sebep oldu. Şekil 1B'deki resim su şişesiyle oynamak için uykuya direnip direnip en sonunda sarmaş dolaş uyuyakaldığında çekildi.



Bunlarla beraber en keyif aldığı şeylerden biri gölgesini yakalmaya çalışma oyunu.



Gördüğü oyuncaklara da duyarsız kalmayıp, amacına uygun olmasa da sıkılana kadar vakit geçirebiliyor.


Bu ayın en keyifli görüntüsü, Nehir için gittiğim doktor kontrolü sırasında balıkları keşfetmesi sırasında oldu. Akvaryumdaki balıklara bakıp dakikalarca kahkahalar attı durdu :)



Havuzdan çıkardığımızda mızmızlanacak kadar suya bayıldığı için balıklardan bu kadar hoşlanmasına hiç şaşırmadım.

Tüm bu güzel gelişmlerin arasında, kabızlık sorununu her türlü yönteme rağmen (sabah aç karnına içirilen bir kaşık zeytinyağı, kayısı ve incir ağırlıklı yiyecekler, bol sıvı(su) tükettirimi, ve hatta fitil ve hatta şurup) henüz çözemedik. Her ıkınma seansı kıpkırmızı bir surat ve yaşlı gözlerle son buluyor. Konuyla ilgili benzer tecrübe yaşayıp, çözüm bulan varsa acele yardım beklemekteyim :)

Yazıyı tatsız bir konuyla bitirmeyeyim.
Sanırım her bebeğin eninde sonunda bir koli,bir sepet..vs içinde bir resmi oluyor.
İşte bu da bizim bıcırın banyo yapmadan önce zaptedilme yöntemi :)


Ne işim var benim bu sepette...




6 yorum var.Sen de yazmak istersen burayı tıkla...:

M.İ.N.İ dedi ki...

bebeğim benim ne tatlı oluyor gün geçtikçe hele o uyuyan fotoya bittim su şişesine nasılda sarılmış. kabızlık sorununa gelince nazlıda kabız bir bebekti kabız bir çocuk oldu ben memnunum hayatımdan o biraz zorlansada vıcık vıcık alt temizlemedim ishal olması dışında hep katı oldu kakası kolayca temizlendi. ama gliserin kansuk tu galiba onu denedinmi bilmiyorum ama doktor onu vermişti bide karın masajı sende yaparken ona yardımcı ol bacaklarını karnına iterek. bide kabız çocukların kaka yapma saati olduğundan çok rahat oluyor. gezme vs. ona göre ayarlıyorum kolay gele başakçım...

annesininoglusu dedi ki...

maşallah gün geçtikçe tatlılaşıyor:)

Adsız dedi ki...

İkinize de güzel iltifatınız için teşekkür ederiz :)
Aslında kabızlıkla ilgili bir bakıma haklısın tabi İlknur'cum. Gerçekten de yok bulaştı yok temizleyemedim derdi yok. Bizim için kolaylık. Ama zavallı minik bünyeye bacaklarını kaldırıp yardım bile etsek öyle zorluk ki, bazen o ağlarken ben de başlıyorum ağlamaya... neyse biraz dah büyüsün geçecek inşallah...

Bekir Mert & Metehan dedi ki...

bayıldım makarna yeme şekline efecim :)))

büyüdükce çok yakışlı olmaya başladı bu küçük yaramaz.. kızımız yok ki verelim sana kocaman
Mucukk

başak kabızlık arada bizim yaramazda da oluyor. biraz sabret diyecegim çünkü iknur haklı:)
bir keresinde benim yaramaz öyle sıçmış ki ben farketmedim kucağıma alma gibi bir kaflette bulundum :))
o gün arkadaşa ziyarete gitmişdik elmisem hep bokk oldu.......
artık gerisini sen düşün yannnii

Adsız dedi ki...

E o zaman Bekir Mertle beraber çağkınlık turlarına çıkalım biz iki yakışıklı.
Hikayenin üstüne nerdeyese "ohh be iyi ki kabız" diyesim geldi :)
Kötü bir macera olmuş :)

Sudamlam dedi ki...

çok bıcır bişi oluyo bu yaa :)) cin ali gibi :)) çok fena olacak çok gözlerden bakışlardan belli :)) kabızlık bizim ilk ek gıdada yaşadığımız problemdi..çok zor yaa..biz şurupla çözüyoruz eğer problem olursa..ama çok zor hakikaten bebek için..allah kolaylık versin..