CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

12 Ocak 2009 Pazartesi

İkinci çocuk birincinin pabucunu dama attırır mı ? (1)

Boynum niye kıpırdamıyor? Ahhh evet bütün gece üzerimde 5 kiloya yakın bir yumakla, yamuk yumuk duran kafam ile yan bir biçimde uyumak zorunda kaldığım için. Şimdi yavaşça yerine bırakırsam uyanmaz… mı dersiniz? Uyandı bile. Tekrar emzirmeliyim. Corrrrrr… bir de alt değiştirmem lazım şimdi. Ooooo saat 10:00 olmuş. Efe Deniz’in kahvaltısının sonuna yetişebilirim.
Günaydın annecimmm. Aaa niye kahvaltı etmiyorsun? Hadi bak uçak geliyor.Hammm. Iıhh olmadı. Bak kutunun kapağını açıp kapayalım. Bak ben yiyeceğim. Aaaa kuşlara bak. Bu ne güzel ses çıkarıyor değil mi?.....
Neeee, saat ne zaman 12:00 oldu. En iyisi ben de kahvaltı edeyim kız en son 10:00’da emdiğine göre 13:00 gibi uyanır. Tam ekmekten bir ısırık alacakken Efe Deniz gelir. “A, ıhhh ıhhh” yani al diyerek kitabını uzatmakta ıhhh ıhhh diyerekten de yanıma oturup bana kitabını okutmak istemektedir. Doğal olarak Efe deniz yanıma oturur ve ben kitabı okumaya başlarım. Birkaç sayfa sonra sıkılan Efe Deniz oyuncak sepetine dalınca birkaç ısırıkla kahvaltı bitirilir. Bitirilmek zorundadır çünkü yeni bir “ıhh ıhh” durumu söz konusudur. Yani topu al bana at. Bir süre karşılıklı topla oaynır. Bu arada saat 13:00 olup Nehir acıkmıştır. Nehir süt emerken Efe Deniz kardeşinin emziğini getirip üstümüze bırakır, döner gelir bir daha alır, Filiz ablasını takip ve taklit eder,hoplar zıplar oyalanır kendince. Tekrar uykuya dalan Nehir’den kalan zaman Efe Deniz’e öğlen ne yedireleceği, dışarı çıkıp çıkmayacağı konuları tartışılrak ve pek tabii yine kendisiyle oyun oynayarak geçer.Öğle yemeği yine bir sürü şaklabanlık,oyunlar eşliğinde tamamlanıp öğle uykusuna yattığı süre, eğer Nehir’in emzirme saatiyle çakışmazsa annenin keyif yaptığı 1 saat olarak değerlendirilir.Öğle uykusundan sonra yine oynanan oyunlar, akşam menüsü hazırlığı ve yine zorla yedirilmeye çalışılan yemek ve yemek sonrası oynanan oyunlardan ibarettir. Tüm bunlar olurken Nehir ne yapmaktadır derseniz muhtemelen damların üstünde pabucunu aramaktadır :)
Pabucunu saat 24:00 itibariyle bulan Nehir sabaha kadar annesiyle vakit geçirerek gün içerisindeki açığı kapatmaktadır.
Kıssadan hisse. İkinci çocuk yapmalı mı? Kolay mı?Ne zaman yapmalı? Acaba ikinciyi birinci kadar sevebilir miyim? İkinci, birincinin pabucunu dama attırır mı diye sorulan sorulara tecrübeden cevaplar şöyledir:
İki çocukla hayat kolay mı?Dürüst olayım eğer Filiz olmasaydı iki çocukla baş edemezdim.Hele ki yaş farkı bu kadar azken ve Efe Deniz kadar hareketli ve söz dinlmeyen bir çocukla eyvah ki ne eyvah derdim. Yani bir yandan göğsümde Nehir varken bir yanda Efe Deniz’in peşinde koşmak mümkün olmazdı. Ama diğer taraftan Filiz bana bu konuda destek olup yükümü hafiflettiğinden iki çocukla yaşamak muhteşem. Belki yaş farkları daha fazla olsaydı yine muhteşem diyebilirdim ama uyku-yemek düzeni oturmuş ve kendini ifade etmeye başlamış bir çocuğum varken herşeye sil baştan başlamak… sanırım benim için pek mümkün olmazdı. O kadar cesur olduğumu zannetmiyorum.
Acaba ikinciyi birinci kadar sever miyim ve pabuç meselesi: İkisi de ayrı ayrı öyle tatlılar ki. Hangisini daha çok seviyorum diye bir kavram oluşamıyor çünkü ikisine de olan sevgim içimden taşıyor. Efe deniz herşeyi taklit edip, koşup bana sarıldığında ya da kıskançlık nedir bilmeden ağlayan kardeşine kendi emziğini sunup, her sabah onu öpmek için yanımıza geldiğinde Efe Deniz’e sarılıp saatlerce öpmek istiyorum onu. Sonra Efe Denizle oynarken bir iki mıkırdanıp bizim oyunumuzu bozmamak için uyanmayan kızımı, emzirme saati gelip de kucağıma aldığımda gözlerini kocaman kocaman açıp gözlerimin içine baktığında, emdikten sonra gazı çıkıp yerine koyarken bir gülücük attığında ya da sabahın bir köründe üstümde sıcaklığıyla uyanıp ilerde göğsümün üzerinde yatırmaya kalktığımda yatmayacağını bilip bunun tadını çıkardığımda, işte diyorum bu kadar büyük bir sevgi yok dünya üstünde. Ne kimsenin pabucu dama atılıyor ne de biri diğerinden fazla seviliyor.
İkinci çocuğu ne zaman yapmalı? İşte o ,bir tercih meselesi. Yanlış anlaşılmasın aradaki yaş farkını kastediyorum başka şey değil :) Yani arayı açmamak mı lazım –şekil 1a benim gibi- yoksa şöyle arada 3-4 yaş olması daha mı iyi olur? Ben tekrar iş hayatına döndükten, düzeni az çok oturmuş bir çocuğum olduktan ya da doğum kilolarımı verdikten sonra tekrar cesaret edemeyebilirdim. Kısaca bu sürpriz hamilelik aslında Efe deniz’in kardeşi olmasını sağladı yoksa tek çocuk olarak büyüyebilirdi. Yanımda desteğim olduğu için ikisi bir arada büyüyecekler ve bir, bilemediniz iki yıl biraz yorulup sonra rahatlayacağım diye umuyor ve hayaller kuruyorum. Ama Filiz ya da annem olmasaydı bu kadar az yaş farkıyla çok zor olur hatta psikolojim bozulabilirdi. Eğer desteğim olmasaydı yanımda, o zaman Efe Deniz 3-4 yaşındayken yani laf söz anlayacağı bir dönemde bir kardeşi olması daha mantıklı olurmuş diye düşünüyorum.
Son söz; bir-iki ya da üç (kendi adıma konuşmuyorumJ ) eğer enerjiniz,maddi ve manevi gücünüz, sağlığınız ve pek tabii cesaretiniz varsa , ne kadar çocuğunuz olursa o kadar zengin ve o kadar mutlusunuz hayatta…




Devam edecek....



16 yorum var.Sen de yazmak istersen burayı tıkla...:

annesininoglusu dedi ki...

ne diyelim Allah kolaylık versin:)) ne kadar zor olsa da çok güzeller...

M.İ.N.İ dedi ki...

sen gerçekten şanslısın bu konuda yani filiz ablası var.Benim 2. olursa böyle bir şansım olmayacak.Nazlı o kadar hassas ve zeki bir çocukki 2.sine cesaret bu yüzden edemiyorum.

bakalım kısmet diyorum bakarsın bizimde bi kaza olur planla asla yapamam gibi şu an

siyap dedi ki...

merhabalar,öncelikle şunu itiraf etmeliyim ki kuzuların yaşlarını gösteren göstergeleri görünce inanamadım.blogunuzu biraz okudum o kadar hoşuma gitti ki...benim yanımda yardım edecek kimse olmadığı için ben ceren'in 3-4 yaşını bekliycem herhalde.

iki kuzu da çok tatlı maşallah!kolay gelsin diyorum size de,bundan sonra sık sık ziyaret edicem blogunuzu.

sevgileeer...

Adsız dedi ki...

çok güzel bir yazı olmuş.katılıyorum.blogunuzu da az önce keşfettim.
ben de 2 oğluş annesiyim.aralarında 3 yaş 4 ay var..zaten 2. büyümeye başlayınca başlıyor esas macera.
sevgi konusuna gelince ikisinin de yeri ayrı
sevgiyle kalın

Beken-Ali dedi ki...

İlahi Başak...Çok hoş bir post okuttun yine. Gönlüne sağlık.
Haliniz çok hoş görünüyor, uzaktan gelen davul sesi sanırım. Seni de çok iyi gördüm. Gözlerin parlıyor.
Öptüm sizi kocaman

Denize ve Nehire aşık dedi ki...

Kesinlikle her sıkıntıya değecek kadar güzeller "annesininoğluşu" kolay gelsin dileklerinize kocaman bir AMİNN diyorum :)
*****************************
Nazlı bu hassasiyetle ilk başta biraz zorlansa da çok iyi abla olur. Çünkü o da sevgi dolu bir çocuk. Nasıl efe deniz kardeşi ağlarken çıkarıp kendi emziğini veriyorsa Nazlı daha bile güzel şeyler yapar. E ne diyelim o zaman en kısa zamanda kaza geliyorum demez olsun :)
*************************
Sevgili Siyap, yorumunuzu okuyunca hemen iadeyi ziyerete geldim Ceren'e bayıldım :) çok tatlı maaşallah. Yardım yoksa hem anne hem çocuk sağlığı için Ceren'in 3-4yaşını beklemek bence de en mantıklısı. Her zaman beklerim, ben de geleceğim ziyaretinize.
**********************
Sevgili Derya, sizin de bloğunuzu hemen ziyeret ettim. Tarifleriniz inanılmaz iştah açıcı gözüküyor ben de faydalabnacağım en kısa sürede, ellerinize sağlık. 2 erkek çocuk daha zor olsa gerek. Arda'ya çok iş düşüyor abilik konusunda. Ama esas macera 2. büyümeye başlıyor cümleniz için endişelenmeli miyim :) Neyse dediğiniz gibi sevgileri herşeyi unutturuyor.
*************************
Gülay'cım eski performansda postlar yazmak istememe rağmen işte ancak bu kadar oluyor. Aynen dediğin gibi duyduğun davulun sesi :) Pek yakında "birinci çocuk ikincinin pabucunu dama attırır mı (2) de bu davul sesinden bahsedeceğim. Herşeye rağmen iyiyim onların enerjisi gözlerime ışık olarak yansıyor.

Happy Mixy dedi ki...

bitanesin başak diyecek başka söz yok arkadaşım...

Adsız dedi ki...

yani seni endişelendirmek istemem.zaten yardımcın var endişelenme.ikiz gibi büyütüyorsun ne iyi.ben yanlız bakıyorum.eh tarifleri deneyince yorumlarını bekleriz artık:)

Y dedi ki...

Başakcım benim 2.çocuk için düşüncelerim çok değişti doğumdan sonra. Cesaretim yok en azından şimdilik ! Ama doğumdan önce hayalim neydi biliyor musun ? boy boy 3 tane oğlum olsun istiyordum şimdi bu hayalim aklıma geldikçe ne düşünüyorum sen tahmin et artık :)

Sudamlam dedi ki...

ilk zamanlar dezavantajmış gibi görünse bile aslında aralarındaki yaş farkının az olması avantaj galiba..ikisi birarada çıkarlar lafı doğru ama yine de cesaret istiyor bence. benim doğum sancıları kısmını hafızamdan tamamen silmem lazım ikinci için, hala fazlasıyla tazeler :))

Adsız dedi ki...

selamlar gerçekten çok güzel bir yazı olmuş elinize sağlık.Ben 22 yaşında bir anneyim ve 4 yaşında bir oğluşda benim var,eişimle karar verdik ikinci bir çocuk düşünüyoruz tabi yüce Allahım nasip ederse.Ama şüphelerim ve korkularım var ya ikisine bakamassam diye benim bir yardımcım bile yok çokistiyoruz çocuğu ne olacak bilmyorum Allahım inş.yardım eder saygılar herkese...

Denize ve Nehire aşık dedi ki...

Sen de bi'tanesin Pınar'cım ama Can bi tane kalmasın :)
************************
Peki Derya endişeleri şimdilik ileriye atıyorum,
***************************
Aynen öyle galiba Yaprak'cım. Ama tabii çocuğuna da bağlı. Eğer Efe Deniz, Nehir karakterinde olsaydı o zaman yaşı ilerleyince laf söz anlarken bir çocuk büyütmek daha kolay olabilirdi.
******************************
Sevgili adsız, sen bu genç yaşında 4 yaşında bir oğlum var demişsin ya inan bana ikinci çocukla çok rahat baş edebilirsin. Allah gönlünüze göre versin diyorum :)

Denize ve Nehire aşık dedi ki...

Sen de bi'tanesin Pınar'cım ama Can bi tane kalmasın :)
************************
Peki Derya endişeleri şimdilik ileriye atıyorum,
***************************
Aynen öyle galiba Yaprak'cım. Ama tabii çocuğuna da bağlı. Eğer Efe Deniz, Nehir karakterinde olsaydı o zaman yaşı ilerleyince laf söz anlarken bir çocuk büyütmek daha kolay olabilirdi.
******************************
Sevgili adsız, sen bu genç yaşında 4 yaşında bir oğlum var demişsin ya inan bana ikinci çocukla çok rahat baş edebilirsin. Allah gönlünüze göre versin diyorum :)

Denize ve Nehire aşık dedi ki...

Yasemincim ne düşündüğünü tahmin ediyorum ve sen bir çocukla kal bence diyorum :)

YAMAN EFE dedi ki...

Maşallah kuzularına,Allahım bağışlasın.Ben ikinci bebeği hep aralıklı olmasını istedim ve Allahım 11 yıl sonra nasip etti.Abimize 6 yıl sonra kavuşmuştuk ve sevgisini doya doya yaşamak istedik.Şimdi abimiz çok yardımcı Maşallah,bu kadar ara olmasına rağmen sevgisi ayrı bir güzel.Herşey gönlünüzce olsun...

e. t. dedi ki...

merhaba, bebekleriniz çok tatlı maşallah.
daha biraz önce buldum bloğunuzu, nerelerden geldim hatırlamıyorum bile :)
benimde 9,5 aylık bir oğlum var ve ikinciyi düşünüyorum şuan. görüştüğüm bu konuda tecrübeli iki kişi sakın, diyerek beni biraz teretdüde düşürdüler.
tam bu soruları size soracektım ki baktım, yazmışsınız.
çalışıyorum, yardımcı edinmeyi düşünüyorum ama o konudada kaygılarım var.baş edebilirmiyim bilmiyorum.
bakalım hayırlısı olsun.
Size çoook kolaylıklar diliyorum ;)
(kusura bakmayın uzun oldu:) )